Üzemanyaglopás, kapacitív szonda
Üzemanyagszint-mérés

Megoldások az üzemanyaggal kapcsolatos visszaélések ellen

Ma már a legtöbb tehergépkocsi-üzemeltető cég alkalmaz valamilyen GPS alapú flottakövető rendszert, amelyek általában üzemanyagszinttel kapcsolatos adatokat is szolgáltatnak, így szerencsére visszaeső trendet mutatnak a házon belüli visszaélések. A legjellemzőbb visszaélési módszer a „mellétankolás”, amikor nem is kerül be az üzemanyag a jármű tartályába. Ezek tisztázására a legjobb megoldás egy olyan rendszer telepítése, amely az üzemanyagszintet és az üzemanyag-fogyasztást is méri, ezeket az adatokat pedig összeveti az üzemanyag-szolgáltatótól kapott elszámolással. A pontos üzemanyagszint méréséhez a kapacitív szonda is egy ideális eszköz. További lehetőség lehet a CAN-BUS rendszerből kiolvasott üzemanyag-fogyasztás, melyet a Webbase rendszere motorkopás, hőmérséklet és más üzemelési paraméterek alapján korrigál, ezáltal is tovább növelve a pontosságot. CAN-BUS adatok rendelkezésre állása esetén, a jármű számos üzemelési adatának köszönhetően, a rendszer vezetési stílus kiértékelésére is alkalmas, ami szintén segíthet eldönteni, hogy a kiugró üzemanyag-fogyasztást vezetési hiba, szélsőséges üzemelési körülmények, mellékhajtómű használata vagy visszaélés okozhatja.

Napjainkban az üzemanyaglopások jelentős hányada harmadik fél által elkövetett cselekmények, melyek többsége idegen telephelyen vagy útszéli pihenőben történik, miközben a gépjármű vezető távol van a járműtől, vagy mialatt alszik. Ezek ellen is védelmet nyújt a Webbase kapacitív szondája, mivel az üzemanyagszint hirtelen lecsökkenése esetén a nap 24 órájában, az év 365 napján SMS-ben, illetve e-mailen riasztást küld a fuvarszervezőnek és a gépkocsivezetőnek, akik így azonnal megtehetik a szükséges intézkedéseket, például riaszthatják a biztonsági szolgálatot.

A Webbase tehát teljeskörű megoldást kínál az üzemanyaggal kapcsolatos visszaélések ellen, legyen szó cégen belüli vagy harmadik fél által elkövetett esetről.


További híreink

Minden olyan iparágban, ahol jelentős mennyiségű üzemanyagot használnak fel, mint például a közúti fuvarozás vagy a mezőgazdaság, az üzemeltetőknek alapvető érdekük, hogy pontosan és megbízhatóan nyomon kövessék az üzemanyag felhasználását. Ma már korszerű technológiák állnak rendelkezésre, amelyekkel megelőzhetők a visszaélések, illetve a pazarlás. Ezek közül a két legelterjedtebb az FMS (Fleet Management System – Flottairányító […]

Immár öt éve működik a Secret Control GPS-alapú parkolódíj-fizető szolgáltatása, amelyet elsősorban flottaüzemeltetők számára fejlesztettek ki, de magánszemélyek is igénybe vehetik. Működésének lényege, hogy a jármű leparkolásakor a rendszer a GPS-adatok alapján érzékeli, hogy fizető övezetben tartózkodik-e a gépkocsi. Ha igen, akkor a rendszerhez tartozó kis készülék hangjelzéssel tudatja ezt a felhasználóval, aki egyetlen gombnyomással […]

Egy európai uniós jogszabály értelmében a digitális tachográffal felszerelt gépkocsik sofőrjeinek gépjárművezetői kártyájáról legfeljebb 28 naponta le kell tölteni az adatokat a munkáltató számítógépére. Ennek végrehajtása sokszor problémás lehet, különösen a nemzetközi fuvarozásban dolgozó, akár egyszerre több hetet is távol töltő gépkocsivezetők esetében. Erre nyújt egyszerű, gyors és megbízható megoldást az e-tachográf szolgáltatás, amely a […]